* ALITHERA ENERGY BOOSTER * UBAT KUAT HARAM, MERBAHAYA 2021 * SENARAI UBAT KUAT LELAKI WANITA 2022: CATUABA, GAMBIR EMAS, HEMOHIM, AIDAM CLEANSER DAN HONG SAM DAN * BLOG UBAT KUAT LELAKI MALAYSIA MENGUCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2021 BUAT SEMUA PENGUNJUNG DAN PARA PELANGGAN YANG TELAH MENYOKONG PERNIAGAAN KAMI SELAMA INI. SEMUGA ANDA SENTIASA SIHAT, BAHAGIA DAN BERTENAGA SELALU DISAMPING KELUARGA TERCINTA.* ALLAH TIDAK AKAN MENURUNKAN PENYAKIT MELAINKAN SETELAH MENJADIKAN PENAWARNYA. SETIAP PENYAKIT ITU ADA PENAWARNYA MELAINKAN AJAL ATAU MATI. MAKA ADALAH WAJIB BAGI SETIAP UMMAT ISLAM BERIKHTIAR DAN BERUSAHA MENGUBATI PENYAKIT MEREKA.

 

Friday, April 8, 2016

CORDYCEPS MERAWAT DISFUNGSI SEKSUAL ATAU ED SERTA BAIK UNTUK JANTUNG

Cordyceps sinesis ialah sejenis fungus atau cendawan yang tumbuh subur di kawasan pergunungan yang mempunyai ketinggian melebihi 3500 meter dari paras laut. Ia banyak di perolehi di pergunungan China, Tibet, Nepasl dan Himalaya.

Cordyceps sineses di kategorikan sebagai salah satu herba yang sangat bernilai tinggi dalam perubatan tradisional China dan sains perubatan moden Cordyceps juga dikenali sebagai cendawan ulat bulu. Dalam masyarakat China, ia dipanggil DongChongXiaCao yang bermaksud 'Musim sejuk ulat, musim panas rumput.

Semasa musim sejuk, spora Cordyceps memasuki badan larva dan memperolehi makanan daripada badan larva itu sehingga larva akan mati.Semasa musim panas, cendawan akan tumbuh dari badan larva tersebut. Tingginya antara 3 cm-10 cm. Cendawan ini dinamakan Cordyceps. Penggunaan Cordyceps dalam perubatan China mula direkodkan dalam "Ben-Cao-Cong-Xin" (New Compilation of Materia Medica) oleh Wu-Yiluo semasa Dinasti Qing.



Orang China menggunakan Cordyceps sejak 3000 tahun lalu untuk merawat masalah paru-paru, hati, jantung dan penyakit buah pinggang, merawat barah, melegakan sakit, dan meningkatkan kesihatan dan panjang usia. Cordyceps dijadikan ramuan herba utama dalam sejarah Maharaja China untuk menguatkan badan, mati pucuk, kelesuan akibat penyakit dan sakit badan.
Energy Booster: Salah satu manfaat kesihatan yang paling tidak dapat dinafikan cordyceps adalah keupayaan untuk ketara meningkatkan tahap tenaga dan telah lama dikenali kepada atlet untuk pecah tenaga ia boleh memberi. Cordyceps meningkatkan jumlah pengambilan oksigen di dalam badan dan meningkatkan pengeluaran tenaga selular, dengan itu menyediakan bahawa gesaan untuk orang yang memerlukan pukulan tenaga!

Kesihatan Jantung: Kajian penyelidikan mengenai kesan cordyceps telah datang dengan banyak keputusan yang menarik, terutamanya berkaitan dengan kesihatan kardiovaskular. Satu kajian menunjukkan bahawa pesakit diberikan makanan tambahan serbuk cordyceps adalah lebih kurang berkemungkinan mengalami kegagalan jantung. Ini adalah terutamanya disebabkan oleh ciri-ciri anti-radang dan antispasmodic herba, yang boleh menghalang aritmia jantung dan komplikasi lain.

Paras Kolesterol: Dalam perkembangan yang sama, salah satu daripada laluan kimia yang terlibat dengan cordyceps adalah berkait rapat dengan paras kolesterol. "Bad" kolesterol naik, dan tahap kolesterol "baik" boleh naik, melindungi hati, serta pelbagai sistem organ lain yang terjejas oleh kolesterol, seperti metabolisme dan sistem endokrin berkesan. Anda boleh membantu mencegah aterosklerosis dan jantung berikutnya serangan dan strok dengan membuat cordyceps sebahagian daripada rawatan herba mingguan anda.

Fungsi pernafasan: Seperti yang dinyatakan di atas, cordyceps dapat meningkatkan jumlah oksigen yang diambil oleh paru-paru, dan selama ini adalah berguna untuk atlet, ia juga memberi manfaat kepada mereka yang mengalami masalah pernafasan, seperti asma atau bronkitis kronik. Dengan meningkatkan pengambilan oksigen anda, anda membantu untuk menghalang masalah pernafasan dan kelemahan. Juga, meningkatkan tahap oksigen membantu membekalkan oksigen ke kaki badan yang lebih baik, jadi sistem organ sebagai jangka keseluruhan lebih cekap.

Pencegahan Kanser: Orang ramai sentiasa mencari penyelesaian yang akan datang besar dalam peperangan menentang kanser, dan beberapa sebatian biokimia yang unik dijumpai di dalam cordyceps pasti sesuai dengan rang undang-undang dalam hal itu. Terdapat korelasi langsung antara pengambilan Cordyceps sinensis dan tumor pengurangan saiz. Oleh tumor mengecut, cordyceps boleh membantu memperlahankan penyebaran kanser, dan juga membuat ia lebih mudah untuk menghapuskan atau dimasukkan ke dalam pengampunan. Ini digabungkan dengan aktiviti antioksidan cordyceps, yang membantu untuk menghapuskan radikal bebas di seluruh badan.

Antara manfaat dan kebaikan Cordyceps yang ketara ialah:

Sistem Imun Booster
Cordyceps secara langsung merangsang pengeluaran sel-sel NK (sel pembunuh semula jadi), yang merupakan salah satu baris pertama badan pertahanan terhadap jangkitan dan penyakit. Kesan-kesan immunoprotective membantu mencegah pelbagai penyakit umpamanya kanser.

Bahan Anti-Penuaan
Walaupun ramai orang mendakwa mengetahui rahsia untuk anti-penuaan, beberapa kajian yang paling boleh dipercayai menjelaskan cordyceps yang mempunyai kepekatan yang kuat sebatian anti-penuaan dapat membantu meremajakan kulit, menghapuskan sel-sel mati, menghalang dan merawati jerawat, kedutan, dan kesan kesan penuaan.

Disfungsi seksual
Salah satu kesan yang paling menarik cordyceps adalah kesan jelas pada disfungsi seksual di kalangan lelaki. Banyak kajian penyelidikan telah membuktikan bahawa lelaki yang mengalami tahap rendah tenaga seksual atau kurang libido menunjukkan peningkatan jelas selepas menambah pengambilan herba cordyceps dalam diet mereka.


Menyahtoksik Badan
Walau pun proses sebenar tentang hal ini adalah kurang jelas namun kajian dan penemuan saintifik telah membuktikan bahawa kesihatan dan fungsi buah pinggang bertambah baik terutamanya selepas mengamal cordyceps secara konsisten sekurang2nya satu bulan.

Dengan gabungan cordyceps dengan herba herba penting lain dalam formula Damiana Plus menjadikan supplement ubat kuat terbaru di pasaran ini tidak cuma amat berkesan dalam merawati dan memulihkan masalah berkaitan seksual malah juga mampu membantu merawati pelbagai penyakit dan masalah kesihatan para pengamalnya. Maka tidaklah pelik kenapa lelaki yang mati pucuk puluhan tahun dapat sembuh dalam tempoh yang singlat saja selepas mengamal Damiana selain ratusan testimonial dan pujian yang diterima dari mereka yang mendapat manfaat dari produk Damiana Plus sehingga ia kerap disebut orang sebagai "mati pun boleh hidup kembali" jika ambil supplement ini.

No comments:

Post a Comment