* ALITHERA ENERGY BOOSTER * UBAT KUAT HARAM, MERBAHAYA 2021 * SENARAI UBAT KUAT LELAKI WANITA 2022: CATUABA, GAMBIR EMAS, HEMOHIM, AIDAM CLEANSER DAN HONG SAM DAN * BLOG UBAT KUAT LELAKI MALAYSIA MENGUCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2021 BUAT SEMUA PENGUNJUNG DAN PARA PELANGGAN YANG TELAH MENYOKONG PERNIAGAAN KAMI SELAMA INI. SEMUGA ANDA SENTIASA SIHAT, BAHAGIA DAN BERTENAGA SELALU DISAMPING KELUARGA TERCINTA.* ALLAH TIDAK AKAN MENURUNKAN PENYAKIT MELAINKAN SETELAH MENJADIKAN PENAWARNYA. SETIAP PENYAKIT ITU ADA PENAWARNYA MELAINKAN AJAL ATAU MATI. MAKA ADALAH WAJIB BAGI SETIAP UMMAT ISLAM BERIKHTIAR DAN BERUSAHA MENGUBATI PENYAKIT MEREKA.

 

Monday, January 20, 2014

Maca Tongkat Ali Super, Kandungan Herba Dan Menafaatnya

Perkembangan sosial yang berubah dengan cepat dan laju dan kehidupan yang sentiasa mencabar telah mengubah banyak lelaki secara fizikal dan mental akibat rasa keletihan , kerana terlalu banyak bekerja , alkohol dan tembakau yang berlebihan sehingga memerlukan usaha untuk menghapuskan trend dalam kejadian pelbagai disfungsi laki - laki . Perkara ini difahami bahawa hari ini ada banyak kejadian penyakit gaya hidup dan gangguan fungsi kerosakan psikologi laki - laki lebih besar daripada penyakit laki - laki lain , sehingga setengah dari perpecahan keluarga dan ketidakharmonian perkahwinan berpunca dari perkara ini. Ia menjadi pukulan serius bagi martabat dan kepercayaan diri bagi seorang lelaki.

Maca Tongkat Ali Extra terhasil dari bioteknologi moden dan kaedah pengeluaran ini tidak hanya mempertahankan teknologi penapisan biologi untuk mengekstrak zat aktif yang dimiliki herba tersebut , tetapi juga mempertahankan intipati kepekatan tinggi untuk menghasilkan menafaat terbaik kepada pelanggan produk ini.

BAHAN

Maca
Maca adalah sejenis hipertrofi tanaman silangan Maca Lepidium dalam bentuk akar lobak, yang berasal dari pusat di Jinin , Peru dan Pasco yang lebih daripada 4000 m berhampiran Andes . Wilayah ini bersuhu rendah , angin kencang , keadaan ekologi yang keras , tidak sesuai untuk tanaman lain , sehingga Maca telah menjadi salah satu sumber makanan penduduk yang tinggal di kawasan pergunungan Inca . Akar segar Maca boleh digoreng dengan daging atau sayur-sayuran lain untuk penggunaan dan juga boleh dikeringkan dan diambil dengan air atau susu , penduduk asli tempatan sering menggunakan akar segar dengan madu dan jus buah sebagai minuman harian mereka . Peningkatan penggunaan Maca menguatkan fizikal tubuh, bertenaga , menghilangkan kebimbangan , meningkatkan fungsi seksual.Sejak tahun 1960 , kakitangan penyelidikan multinasional telah menjalankan ujian klinikal untuk membuktikan : Maca yang mengandungi pelbagai nutrisi seimbang dan pelbagai zat aktif secara fisiologi , dan keseimbangan melalui peraturan sistem endokrin boleh meningkatkan fungsi seksual . Kerana Maca boleh recultivated setiap tujuh tahun dan disenaraikan sebagai tumbuhan yang jarang berlaku di dunia oleh Pertubuhan Kesihatan Dunia , kerajaan Peru mengistihar Maca sebagai harta negara dan ia perlu dilindungi .

Tongkat Ali
Nama ilmiah Latin tongkat ali adalah Eurycoma Longifolia . Hidupan ini tumbuh di tanah berpasir basah di Asia Tenggara dekat khatulistiwa . Matang umumnya lebih dari 5 tahun . Kajian telah menunjukkan bahawa TongkatAli akar ( terutama inti ) mengandung phytochemical banyak yang merupakan ubat yang boleh meningkatkan pengeluaran testosteron . Testosteron adalah hormon yang diperlukan untuk hormon seksual para lelaki dan diperlukan untuk organ genital serta otak manusia.

Tribulus Terrestris
Tribulus Terrestris adalah tumbuhan . Sebuah kilang tahunan atau perennial ramuan . Tumbuh di negara - negara tropika iklim hangat seperti Eropah Selatan , Asia Selatan , Afrika dan Eropah Utara . Tumbuhan ini juga dapat bertahan hidup di iklim padang pasir yang kering dan tanah tandus . Ia sangat bagus terutama sebagai khasiat ubat untuk menenangkan genangan qi hati , mengaktifkan darah dan membuang angin , meningkatkan penglihatan , menghilangkan gatal - gatal dan lain-lain

Ginseng
Ginseng ( nama saintifik dari Radix Panax Ginseng ) , juga dikenali sebagai ginseng Asia boleh didapati di timur laut China . Ginseng adalah dari keluarga Araliaceae tumbuh terutama di Asia Timur , terutama di daerah dingin . Ginseng adalah ubat umum di Asia Utara dan Amerika Tengah . Penggunaan meluas hasil ginseng di potong dari pelbagai jenis ginseng dan ekstrak produk digunakan lebih untuk pemulihan kesihatan seperti meningkatkan stamina , hormon , menurunkan glukosa darah dan mengawal tekanan darah , kawalan indeks dan fungsi hati dan kesihatan dan ia boleh didapati di kedai - kedai herba dan pasar raya . Saponin akar ginseng yang sukar diperoleh adalah bahan aktif . Orang Cina yang tinggal di Gunung Changbai menjual saponin ginseng liar , dengan harga mahal . Ginseng tidak mudah untuk ditanam . Penanaman ginseng di Korea Selatan mula berkembang di awal abad 18 dan Amerika Syarikat pada pertengahan abad ke - 19 . Ginseng untuk rawatan jangkitan paru - paru kronik , psikosis Alzheimer dengan kesan , telah menyebabkan AS Nasional Pelengkap dan Alternatif untuk perhatian dari pusat kesihatan dan unit penyelidikan .



Fungsi Utama Maca Tongkat Ali Extra / Super :
* Mengimbangkan hormon .
* Meningkatkan kecergasan dan tenaga .
* Meningkatkan kesuburan pada lelaki dan wanita .
* Meningkatkan androgen .
* Meningkatkan fungsi darah .
* Mencegah osteoporosis .
* Meningkatkan sistem kekebalan tubuh .
* Meningkatkan fungsi hati .
* Pengurangan sindrom menopause .
* Sebagai terapi penggantian hormon ( HRT )


BioTech Global merupakan syarikat pengedar rasmi produk Maca Tongkat Ali ini. Terdapat 2 jenis produk Maca yang diedar iaitu Maca Tongkat Ali Extra Normal dan Maca Tongkat Ali Extra Super. Para lelaki atau suami yang memerlukan Maca Tongkat Ali yang lebih kuat kesannya, disarankan memilih Maca Tongkat Ali Extra Super. Ketika ini produk berkenaan boleh didapati di pasaran Malaysia, Singapore dan juga Indonesia.


No comments:

Post a Comment